Ağustos 2017’de bir kadın, Manchester, New Hampshire‘daki Savers ikinci el mağazasında tamir edip yeniden satabileceği çerçeveler ararken bu keşfi yaptı.
Fotoğraf hakkında hiçbir bilgisi olmayan kadın, fotoğrafı 4 dolara satın aldı ve evine getirdi.
Müzayede evi Bonhams Skinner’ın listesine göre, sanat eserinin, 19 Eylül’de müzayedeye 150.000 ile 250.000 dolar arasında bir fiyatla açık artırmaya çıkması planlanan bir Newell Convers (NC) Wyeth eseri olduğu ortaya çıktı.
Sanat eseri, Helen Hunt Jackson‘ın Meksika-Amerikan savaşından sonra Güney Kaliforniya‘da yaşayan İskoç-Kızılderili bir kızı konu alan 1884 tarihli “Ramona” romanının 1939 baskısı için yaratılan dört parçadan oluşan bir serinin parçasıydı.
Müzayede evine göre, “Wyeth, sanat eserinde Ramona ile katı ve zorba üvey annesi Señora Moreno arasındaki gerilimi ustaca tasvir ediyor.”
Massachusetts doğumlu bir sanatçı ve illüstratör olan ve 3.000’den fazla tabloya sahip olan Wyeth, “çalışmaları aracılığıyla eşlik eden metnin dramasını ve karakter gelişimini artırma becerisiyle” tanınıyor.
Kitap için Wyeth‘in parçalarından yalnızca bir tanesi daha bulundu, çünkü bu parça büyük ihtimalle kitabın yayıncılık şirketinden bir editöre veya yazarın mirasına hediye edilmişti.
Müzayede evi, tabloyu tutan çerçevenin Wyeth tarafından, Chadds Ford, Pensilvanya‘daki stüdyosundan Philadelphia veya New York‘taki yayıncılara trenle giderken eserlerinin kenarlarını ve köşelerini korumak için temel bir kalıplama olarak seçildiğine inanıyor.
İsminin gizli kalmasını isteyen kadın, Bonhams Skinner müzayede evine “bunun gerçek bir tablo olduğu konusunda şaka yaptığını” söyledi.
Tablo, kadının yatak odasında yıllarca asılı kaldı, ardından dolaba kaldırıldı ve ancak mayıs ayında evini temizlerken yeniden keşfedildi.
Sanat eserini yeniden bulan kadının merakı yeniden arttı ve bu sefer sanat eserinin bir fotoğrafını, insanlara yönelik bir grup olan “Duvarlarda Bulunanlar – Ve Diğer Gizli Bulgular” adlı Facebook sayfasında paylaşmaya karar verdi.
Gönderisi, bir zamanlar Farnsworth Müzesi‘nde birkaç NC Wyeth gösterisi düzenleyen Maine konservatörü Lauren Lewis tarafından görüldü. Orada Wyeth Çalışma Merkezi‘nde çalışmaya başladı ve web sitesine göre ressamın oğlu Andrew ve torunu Jamie ile yakın işbirliği içinde çalıştı.
Lewis, Wyeth‘in birçok eseriyle çalıştı ve Boston Globe‘a verdiği demeçte, “gerçek olduğundan yüzde 99 emin” olduğu sonucuna vardığında kadına danışmaya karar verdi.